Evalvacija projekta Premagovanje meja, sprejemanje raznolikosti 
 
Do evalvacije dostopate s klikom na spodnjo sliko.
Okoljska razprava
 
Učenci so izbrali eno od okoljevarstvenih tem in o njej zapisali svoje mnenje. Nato so prebrali mnenja drugih in razpravljali.
 
 
——————————————————————
 
Sobe pobega
 

V mesecu februarju so se učenci partnerskih šol učili nemško, špansko in slovensko. Naučiti so se morali nekaj ključnih fraz v vseh treh jezikih, da so se uspeli rešiti iz sob.

 
 
 
——————————————————————
 
Trajnostni razvoj turizma
 
Januarja smo v okviru projekta razpravljali o učinkih, prednostih in posledicah turizma na zgodovinska mesta. Učenci so si najprej ogledali posnetek o vplivu turizma na zgodovinsko mesto, v katerem je bilo predstavljeno, kako turizem lahko prispeva k ohranjanju kulturne dediščine, hkrati pa prinaša tudi izzive, kot so prekomerna obremenitev infrastrukture, izguba avtentičnosti in vpliv na lokalno skupnost. Po ogledu so izrazili svoja mnenja ter delili razmišljanja o tem, kako se zdi turizem koristen in kdaj postane škodljiv za zgodovinska mesta. Učenci so razmišljali tudi o možnih rešitvah za trajnostni razvoj turizma, kot so omejitve števila obiskovalcev, večja vključenost lokalne skupnosti in spodbujanje alternativnih oblik turizma.
 
 
——————————————————————
 
Videosrečanje v decembru
 
Sredi decembra smo v okviru projekta Premagovanje meja, sprejemanje raznolikosti izvedli video srečanje z Erasmus partnerji iz Španije in Nemčije. Učenci so bili razdeljeni v mednarodne skupine, kjer so si izmenjali informacije o prazničnih tradicijah v svojih državah, razpravljali o trajnostnem božiču ter primerjali običaje.
Del srečanja je bil tudi božični kviz, ki je skozi sodelovanje spodbujal povezovanje in preverjanje znanja o tradicijah partnerskih držav.
Čeprav smo se na začetku soočili z nekaj tehničnimi težavami, je dogodek hitro stekel in prehitro minil. Vsi že nestrpno pričakujemo naslednje srečanje, še posebej pa tistega v živo konec februarja v Španiji.
 
 
——————————————————————
 
Trajnostni božič
 
Učenci so razmislili in brali o načinih, kako narediti božič bolj trajnosten. S partnerji iz drugih držav so se pogovorili in preverili, v kolikšni meri je njihov božič trajnosten, npr. koliko uporabljajo za okraske naravne materiale ter kaj še lahko storijo, da bi bil božič še bolj trajnosten in prijazen okolju. Na oglasni deski so nato objavili lokalne recepte, da jih bodo lahko poskusili partnerji iz tujine, slike adventnih venčkov, jelk in okrašenih mest ter voščila v vseh treh jezikih.
 
 
——————————————————————
 
Mi v pokrajini 
 
Učenci so opazovali svet okoli sebe in sodelovali v fotografskem natečaju Mi v pokrajini, kjer je bilo treba ujeti v objektiv naravo in njeno lepoto, ki kaže tudi sledi človeka.
 
 
——————————————————————
Likovni natečaj
 
Znotraj Erasmus+ projekta smo tudi sodelovali na nagradnem likovnem natečaju Geolista podjetja Borzen d.o.o.
 
Ključna sporočila natečaja so bila:
odločajmo se za zeleno, trajnost v prometu in bodimo energetsko učinkoviti.
Učenci so sodelovali v skupinah in oblikovali grafite s sporočilom, ki sledijo temi natečaja. Uspešna je bila skupina imenovana AKTIVISTKE, ki je izdelala grafit na temo potrošništva, ki naj bo lokalno in globalno, saj globalno, ki izkorišča poceni delovno silo in zaradi transporta prispeva k segrevanju ozračja. Grafit smo obesili na vidno mesto v naši šoli v razmislek o potrošništvu.
 
 
——————————————————————
 
Ogljični odtis 
 
Učenci so izmerili svoj ogljični odtis in zapisali ter izmenjali predloge za bolj trajnostni svet in okoljevarstvo. 
 
 
——————————————————————
 
Zgodbe o pošasti iz blejskega jezera
 
Med izmenjavo v Sloveniji so morali učenci v mednarodnih skupinah napisati tudi legendo o pošasti iz blejskega jezera in jo ilustrirati s pomočjo umetne inteligence.

 

——————————————————————

Erasmus+ dnevi
 
Letošnji Erasmus+ dnevi so sovpadali z našo prvo izmenjavo v klopu letošnjega projekta Bridging Borders, Embracing Diversity. Tako smo imeli prvo srečanje v živo s svojimi partnerji, čez cel teden raziskovali letošnje teme – narava, ljudje, jezik, hrana, trajnost, jezik – in popisali prazen list z mislimi, kaj vse Erasmus+ pomeni.
 
——————————————————————
 
Poročilo o anketi o potovanjih
V nadaljevanju bo kratko poročilo o anketi. V celoti si ga lahko preberete na TEJ povezavi.
 
Uvod
To poročilo povzema ugotovitve ankete o potovanjih, izvedene med udeleženci. Anketa je raziskovala potovalne navade, kulturne perspektive, trajnostne prakse in učne cilje. Odgovori so bili zbrani iz raznolike skupine, ki vključuje predstavnike več držav. Anketo je rešilo 82 otrok in učiteljev, vključenih v projekt Premagovanje meja, sprejemanje raznolikosti.
 
Demografija
  • Države udeležencev:
    • 39 % anketirancev prihaja iz Španije.
    • 34 % jih prihaja iz Slovenije.
    • 27 % jih prihaja iz Nemčije.
    • En udeleženec je Italijan, ki živi v Španiji.
Potovalne navade
  • Pogostost potovanj:
    • 41 % udeležencev potuje v tujino 2–3-krat na leto.
    • 39 % jih potuje znotraj svoje države 2–3-krat na leto.
    • 16 % redko ali nikoli ne potuje znotraj svoje države.
  • Načini prevoza za mednarodna potovanja:
    • 51 % uporablja predvsem letala, verjetno zato, ker skoraj 40 % anketirancev živi na otoku ali daleč stran.
    • Drugi načini, kot so vlaki, avtobusi in avtomobili, so manj pogosti.
  • Trajanje potovanj:
    • 65 % potovanj traja 1–2 tedna.
    • Manj udeležencev se je odločilo za daljša potovanja, kot so 2–4 tedni ali več kot mesec dni.
Namen potovanj
  • Glavni motivi:
    • Glavni namen potovanj je počitniško/zabavno (87,5 %).
    • Izobraževalna potovanja, kot so šolski izleti ali izmenjave, je navedlo 36 % anketirancev.
    • Obiski družine/prijateljev in raziskovanje kultur so bili manj pogosto omenjeni.
Trajnost in okoljske prakse
  • Pomembnost trajnosti:
    • 54 % meni, da je trajnost pri potovanjih “zelo pomembna”.
    • 64 % uporablja večkratne steklenice za vodo in vrečke ter se izogiba plastiki za enkratno uporabo.
    • 48 % daje prednost javnemu prevozu pred taksiji ali najetimi avtomobili.
  • Ravnanje z odpadki:
    • 69 % si prizadeva za recikliranje in odgovorno ravnanje z odpadki.
    • 3 % anketirancev je priznalo, da temu ne posvečajo velike pozornosti.
Kulturne perspektive in učenje
  • Vpliv potovanj na razumevanje kultur:
    • 86 % je poročalo, da potovanja izboljšujejo njihovo razumevanje drugih kultur.
    • 71 % se po potovanjih počuti bolj odprte do različnih kultur.
    • Potovanja pomagajo udeležencem ceniti lastno kulturo (24 %) in razvijati nove perspektive.
  • Učni cilji:
    • Najpomembnejši cilji vključujejo:
      • jezikovne veščine (69 %),
      • kulturno razumevanje (63 %),
      • samostojnost in življenjske veščine (43 %).
  • Premagovanje stereotipov:
    • Večina udeležencev se strinja, da potovanja lahko razbijajo kulturne stereotipe in spodbujajo odprtost.
Izobraževalna potovanja
  • Sodelovanje v izobraževalnih programih:
    • 62 % anketirancev je sodelovalo v izobraževalnih programih, kot so Erasmus+ ali šolske izmenjave.
    • Ti programi so cenjeni kot dragoceni za pridobivanje kulturnih vpogledov in praktičnih veščin.
Prihodnost potovanj
Udeleženci so delili svoje napovedi in želje glede prihodnosti potovanj:
  • Tehnološki napredek:
    • Mnogi pričakujejo hitrejši in učinkovitejši prevoz.
    • Aplikacije za prevajanje in izboljšano komunikacijo so bile izpostavljene kot možne prelomnice.
  • Izzivi trajnosti:
    • Pogosto so bili omenjeni podnebne spremembe in okoljski vplivi potovanj.
    • Udeleženci izražajo željo po bolj trajnostnih možnostih potovanja, kot so alternative letalom in križarkam.
  • Dostopnost in cenovna dostopnost:
    • Nekateri pričakujejo, da bodo potovanja postala dražja, kar bi lahko omejilo dostopnost.
    • Drugi upajo na izboljšave, ki bodo potovanja olajšale in naredile bolj vključujoča.
Zaključek
Rezultati ankete poudarjajo pomen potovanj pri oblikovanju kulturnih perspektiv in osebne rasti. Udeleženci cenijo trajnost, kulturno izmenjavo in učenje jezikov, kar odraža njihovo okoljsko ozaveščenost in globalno naravnanost. Ugotovitve kažejo na močno zanimanje za tako prostočasna kot izobraževalna potovanja, ki spodbujajo odprtost in razbijajo stereotipe.
 
Priporočila
  1. Osredotočenost na trajnost: Spodbujajte okolju prijazne prakse med potovanji in ozaveščajte o zmanjševanju okoljskih vplivov.
  2. Izboljšanje izobraževalnih priložnosti: Spodbujajte sodelovanje v programih, kot je Erasmus+, za poglobitev kulturnega razumevanja in čezmejnih povezav.
  3. Podpora učenju jezikov: Razvijajte pobude, ki združujejo jezikovno učenje z izkušnjami potovanj.
  4. Raziskovanje tehnoloških rešitev: Uporabite aplikacije in orodja za izboljšanje dostopnosti in trajnosti potovanj.
——————————————————————
 
Maja smo v okviru projekta izvedli aktivnost, kjer smo učence iz naših partnerskih držav prosili, da izberejo eno besedo, na katero se spomnijo, ko pomislijo na Španijo, Nemčijo ali Slovenijo. Učenci iz Nemčije in Slovenije so izbirali besedo za Španijo, učenci iz Španije in Nemčije za Slovenijo, ter učenci iz Španije in Slovenije za Nemčijo.
Nastali so zanimivi oblaki besed. Z aktivnostjo smo želeli učence spodbuditi k razmišljanju o značilnostih in raznolikostih vsake države ter izboljšati njihovo zavedanje in razumevanje kulturnih posebnosti. Upamo, da bodo učenci v času projekta bolje spoznali države, ki sodelujejo v projektu, in se naučili ceniti njihovo kulturno dediščino in identiteto. Aktivnost bomo ob zaključku projekta ponovili.
Nemčija:
Španija:
Slovenija:
——————————————————————
 
Spletna varnost 
 
Učenci so preko aplikacije Nearpod opravili zanimiv videokviz o varnosti na spletu, s katerim so preverili, če razumejo nevarnosti na spletu in se naučili varnega brskanja in obnašanja na spletu, kar jim bo zagotovo pomagalo pri izvajanju projekta.
Nato so pripravili plakate o spletni varnosti in delili svoje nasvete za varno uporabo interneta glede na lastne izkušnje in splošna priporočila.
 
——————————————————————
 
Marca 2024 smo imeli prvo dejavnost v sklopu projekta, kjer so učenci zasnovali projektni logotip, ki pooseblja naš projekt na temo trajnosti, raznolikosti in učenja skozi potovanja.
Učenci so svoje logotipe objavili na virtualni steni.
 

 

Maja smo končno zbrali vse predloge, katerih se je nabralo kar 39, in nato junija izbrali logotip, ki bo predstavljal naš projekt.
 
  
——————————————————————
Projekt Premagovanje meja, sprejemanje raznolikosti (Bridging Borders, Embracing Diversity) združuje tri šole iz Slovenije (OŠ Gustava Šiliha Laporje), Španije (IES Santo Tomás de Aquino, Puerto del Rosario) in Nemčije (Gymnasium Alstertal, Hamburg), da bi raziskale evropsko identiteto, kulturno raznolikost in vpliv turizma. Učenci bodo pridobili globlje razumevanje turizma skozi zgodovino in njegovih sodobnih vplivov na družbo, gospodarstvo in kulturo. Poudarek bo na kritičnem razmišljanju, uporabi informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT) in trajnostnih turističnih praksah.
Projekt bo obravnaval različne vidike turizma, vključno s kulturnimi izmenjavami, premagovanjem jezikovnih ovir in promocijo trajnostnega turizma. Učenci bodo raziskovali, kako potovanja oblikujejo identiteto posameznikov in skupnosti ter kako tehnologija vpliva na turizem.
Učenci bodo razvijali veščine za odgovorno potovanje, ocenjevali vplive turizma, kritično mišljenje, in spodbujali digitalno pismenost.
Skozi različne aktivnosti bodo učenci raziskovali trajnostne turistične pobude, ki spodbujajo ohranjanje okolja, kulturne dediščine in opolnomočenje skupnosti. 
Projekt Premagovanje meja, sprejemanje raznolikosti bo učencem omogočil, da se povežejo z vrstniki iz drugih evropskih držav, izmenjajo izkušnje in ideje ter pridobijo dragocene izkušnje, ki jih bodo pripravile na izzive sodobnega sveta. S tem bodo postali bolj osveščeni in odgovorni državljani, ki bodo znali ceniti in spoštovati raznolikost ter prispevati k trajnostnemu razvoju turizma.
Več o projektu si lahko preberete na projektni strani (v angleščini):