BRANJE PRAVLJICE O VELIKIH NEMARNIH ŠKORNJIH

V drugi polovici oktobra smo z učenci prvega razreda v okviru OPB-ja začeli brati pravljico o Velikih nemarnih škornjih. Bili so presenečeni, ko so opazili, da je knjiga brez slik, in toliko bolj veseli novice, da bodo ilustratorji prav oni. V naši učilnici smo si uredili kotiček, ki bo namenjen samo »nemarnim škornjem«. Tudi to šolsko leto bomo pravljico brali, jo ilustrirali, se o njej pogovarjali in skupaj iskali rešitve, kako pomagati gozdnim junakom. Zgodba se ves čas dogaja v gozdu, zato bomo večkrat obiskali bližnji gozd in aktivnosti izvajali tudi tam.

Na slikah si lahko ogledate naš kotiček, obisk gozda in mlade ilustratorje pri delu.

VELIKI NEMARNI ŠKORNJI

( projekt v šolskem letu 2014/2015)

Ideja (in s tem program) VELIKI NEMARNI ŠKORNJI je do današnje podobe prehodila že 6 let in v tem času raziskovanja, evalviranja in nadgradnje združila lepo število otrok iz vrtcev in osnovnih šol, ki ga koordinira Vista, zavoda za razvoj vrednot Murska Sobota.

Namen programa VELIKI NEMARNI ŠKORNJI je spodbujanje inovativnosti, ustvarjalnosti, razvoj kritičnega mišljenja ter izgradnja višjih moralnih vrednot pri otrocih, ki predstavljajo gibalo razvoja.

CILJ PROGRAMA:

  • Spodbujanje učinkovitih metod poučevanja, učenja in osveščanja z namenom pridobivanja trajnega in uporabnega znanja.
  • Razvoj višjih moralnih vrednot in dvig ekološko-družbene zavesti.
  • Omiliti onesnaževanje narave in okolja ter posledic njihovega vpliva na posameznika, na družbo, okolje in naravo.

Program dolgoročno prispeva k spodbujanju mladih generacij k boljši kvaliteti življenja in dviguje ozaveščenost o soodvisnosti   ljudi, okolja, narave, družbe. Program ponuja rešitve aktualne družbene in gospodarske problematike izhajajoč iz domišljije otrok, ki jih je potrebno ustrezno usmerjati in spodbujati. Samo kreativne in ustvarjalne generacije bodo pomagale k razvoju in spodbujanju gospodarstva z inovativni rešitvami na vseh področjih.

Izvedba programa je zasnovana na aktivnostih, vezanih na komplet za otroke (knjiga brez ilustracij in zgoščenka). Otroci s pomočjo junakov iz zgodbe spoznavajo početje velikih nemarnih škornjev. Preizkusijo se kot ilustratorji knjige in kot reševalci nastalega problema. Skupaj z junaki iščejo načine, kako velike nemarne škornje opozoriti, da njihovo ravnanje ni primerno.

V projektu Veliki nemarni škornji sodelujejo prvošolci v okviru OPB.

MENTORICA: Mojca Poš

Več:www.velikinemarniskornji.si

OGLED SMETIŠČNEGA AVTOMOBILA PODJETJA KOMUNALA IZ SLOV. BISTRICE

V torek, 11. 3. 2014, nas je pred šolo pričakal čisto pravi smetiščni avto, podjetja Komunala iz Slovenske Bistrice. Prijazen voznik, gospod Anton, nam je razložil, kako deluje in pred nami izpraznil smetnjak. Izvedeli smo, da avtomobil zbere vse odpadke, v zbirnem centru pa jih ljudje ločijo.

Avto smo si lahko ogledali od blizu in tudi v kabino smo lahko sedli ter si ogledali, kakšni gumbki se tam skrivajo. Pri tem smo se zelo zabavali.

Ker pa morajo ljudje v zbirnih centrih odpadke ločevati lastnoročno, smo ob prihodu v razred razmišljali, kako bi jim delo olajšali in kako bi lahko smetiščni avtomobili kar sami ločili odpadke.

Tukaj je nekaj razmišljanj učencev, ogledate si lahko tudi risbe z rešitvami, ki so jih učenci predlagali:

Ana: Smetar bi pritisnil na gumb in odpadki v avtu bi se kar sami pričeli ločevati, potem bi se razporedili v pravilen zaboj v avtu.

LUKA: Avto bi imel različne gumbe in različne zaboje. Ko bi smetar pritisnil gumb za papir, bi se papir zbral v pravem zabojniku.

GAL: Smetar bi pritisnil gumb s puščico, kam naj se usmerijo odpadki. Med vožnjo bi pritiskal gumbe in ko bi pripeljal v zbirni center, bi bili odpadki že pravilno ločeni.

GAJ: Smetarski avto bi bil avto robot, ki bi se spremenil v robota. Ta bi ločil odpadke, jih naložil, nato bi se spet spremenil v smetiščni avto in odpadke odpeljal v zbirni center.

20140311 084431  20140311 084437

20140311 084647  20140311 084735

20140311 084812  20140311 085021

20140311 0850211  20140312 135504

20140312 135607  20140312 140644

Natečaj podjetja Lumar

Tretješolci so v okviru programa Veliki nemarni škornji sodelovali na natečaju podjetja LUMAR d.o.o.,

Škratova hišica v gozdu. Postavili so se v vlogo gozdnih škratov arhitektov ter razmišljali, iz kakšnih naravnih materialov bo hišica, kako bo z vodo, elektriko, kurjavo, svetlobo … Učenci so se precej namučili in našli zanimive rešitve, ki so jih predstavili na plakatih. Nekaj utrinkov njihovega dela je na fotografijah.

škratova hišica 1 škratova hišica 2  škratova hišica 3  škratova hišica 4  škratova hišica 5  škratova hišica 6

DIVJE  ODLAGALIŠČE

Ko smo danes ponovno prebirali našo knjigo, smo se pogovarjali o tem, zakaj je gozd divje odlagališče in kaj naj naredijo junaki (gobe in škratje), da se zavarujejo pred velikimi nemarnimi škornji. Učenci so pridno razmišljali, kar lahko vidite na slikah in povedali tako:

GAŠPER, DOMEN, NIKO, EMA: V gozd bi postavili znak stop in piktogram »Prepovedano za škornje«. Veliki nemarni škornji bi imeli hišni pripor, da ne bi nikamor smeli. Ko bi ati obul velike nemarne škornje, bi naredil samo en korak in škornje bi to zabolelo in ne bi več nagajali.

LUKA, GAL, KEVIN, ALEKS: V gozdu bi naredili past z bodicami in jo prekrili z listjem. Škornji bi padli v luknjo in se zbodli. Morali bi gobam in škratom obljubit, da se bodo poboljšali, potem bi jim pomagali iz pasti.

Naredili bi ograjo okrog gozda, tako škornji ne bi mogli v gozd.

GAJ, ASJA, MAJA, SANJA: V gozdu bi postavili piktogram »prepovedano metanje odpadkov«. Če ga škornji ne bi upoštevali, bi naredili past – luknjo, v njej pa kačo. Ko bi škornji padli v luknjo, bi se tako prestrašili kače, da nikoli več ne bi metali odpadkov v gozd.

KATARINA, ŽANA, KLARA, ANA, ANEJ: Imeli bi sestanek. Pogovorili bi se in prepričali škornje, da ni lepo, da tako onesnažujejo gozd.

20140129 135118  20140129 135038

20140129 135103   20140129 135050

DOBILI PRVE KNJIGE

Končno smo dočakali naše knjige. Z veseljem smo jih pregledali in opazili, da so brez slik. Knjiga brez slik? To pa ni preveč zanimivo. Skozi vse šolsko leto bomo v podaljšanem bivanju knjigo brali, se o njej pogovarjali, iskali rešitve, s katerimi bi pomagali gozdnim junakom (zgodba se namreč dogaja v gozdu). Sproti pa bodo v naših knjigah nastajale ilustracije, tako da bo knjigo na koncu veliko veselje vzeti v roke in jo s starši še enkrat prebrati.

Na sliki lahko vidite naše prve ilustracije.

20131106 120814

13. 11. 2013

Danes smo ponovno brali knjigo Veliki nemarni škornji in zgodilo se je nekaj strašnega;

škornji so prišli v gozd in zbrcali nekaj gob.

Z učenci smo se pogovarjali, kaj bi naredili,če bi bili gobe in tukaj je nekaj njihovih predlogov:

• Pokril bi se z listjem; hitro bi se skril pod zemljo. (Gašper)

• Zbežala bi. (Ema)

• Skril bi se pod vejo. Sklonil bi se, ko bi prišli (škornji) mimo.

 Pogovorili bi se in bi gobe rekle: »Zdaj je pa dovolj«. (Luka)

• Gobe bi se pogovorile s škornji in jim rekle, da se tega ne sme delat. (Zana)

• Gobe bi zrasle pod drevesom, da jih škornji ne bi videli. (Ana)

• Da bi gobe škornje prestrašile. (Katarina)