PREDSTAVITEV REZULTATOV PROJEKTA DIGITALNI JAZ
Junija smo izvedli Erasmus+ dan, na katerem smo se družili in predstavili rezultate našega letošnjega projekta Digitalni jaz v lokalni skupnosti. Obiskovalci so lahko v Erasmus+ kotičku tudi opravili anketo in preverili raven digitalnega stresa, ki so ga deležni. Marsikdo je bil nad rezultati ankete presenečen. Obenem smo imeli razstavo plakatov, ki so jo učenci ustvarili s svojimi partnerji iz Nemčije ali Španije. 
 
 
EVALVACIJA PROJEKTA DIGITALNI JAZ
Po zadnji izmenjavi v Sloveniji smo opravili evalvacijo projekta Digitalni jaz. V projektu je sodelovalo skoraj sto učencev vse skupaj iz Španije, Nemčije in Slovenije in dvajset učiteljev, medtem ko je bilo na izmenjavah vsega skupaj štirideset učencev iz Slovenije, Španije in Nemčije ter osem učiteljev. Evalvacija kaže, da je bil projekt uspešen in da smo zadane cilje uresničili.
 
58 % udeležencev je popolnoma zadovoljnih s sodelovanjem v projektu Digitalni jaz, 36 % zelo zadovoljnih. 91 % udeležencev je popolnoma ali zelo zadovoljnih z sodelovanjem s partnerji v projektu, 8 % zadovoljnih. 91 % je popolnoma ali zelo zadovoljnih s komunikacijo s partnerji, 8 % zadovoljnih. 72 % jih je zelo ali popolnoma zadovoljnih z aktivnostmi, ki so jih učitelji pripravili, 22 % je zadovoljnih, 2 % pa manj zadovoljnih. 
 
Učencem so bile všeč različne aktivnosti, v anketi so našteli vse aktivnosti, ki so bile del projekta, največkrat izbrane pa so bile:
  • videoigre v resničnem življenju (40 %),
  • snemanje novic v prihodnosti (10 %),
  • ustvarjanje plakatov (7 %),
     
41 % jih meni, da so izboljšali ali pridobili znanje o IKT in umetni inteligenci, 64 % pravi, so pridobili ali izboljšali svoje razumevanje o družabnih omrežjih. Skoraj 74 % je prepričanih, da so izboljšali znanje angleščine. 38 % je izboljšalo ali pridobilo znanje o lažnih novicah, itd. Projekte eTwinning in Erasmus+ predvsem vidijo kot priložnost:
 
  • da izboljšajo znanje angleškega jezika (69 %),
  • da so bolj odprti do drugih narodnosti in kultur (64 %),
  • da lahko potujejo v druge države in spoznajo vrstnike iz drugih držav (94 %),
  • da izboljšajo socialne veščine (80 %),
  • da uživajo v delu v skupini (47 %).
     
Splošno zadovoljstvo s projektom kaže, da je 67 % popolnoma zadovoljnih s projektom, 33 % pa zelo zadovoljnih. 
 
Bolj podrobna evalvacija projekta je na voljo v angleščini na https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/digital-me/twinspace/pages/evaluation
 
PLAKAT O DRUŽABNIH OMREŽJIH
Učenci v projektu Digitalni jaz so skupaj s partnerji iz Nemčije in Španije ustvarjali plakate o družabnih omrežjih. Naloga je bila, da izdelajo plakat na temo družabnih omrežij, umetne inteligence ali video iger ter poudarijo, česa te tehnologije ne morejo nuditi, zakaj je pomembno odložiti telefon in se posvetiti resničnemu življenju. Vsak plakat je moral vključiti tudi fotografijo, ki je bila posneta na eni izmed letošnjih izmenjav ali v Španiji, Nemčiji ali Sloveniji. Učenci so pokazali precejšnjo ustvarjalnost in tudi razumevanje, da se je treba odklopiti od tehnologije. Prav tako plakati kažejo, kako edinstvena in čudovita izkušnja je sodelovati v projektu Erasmus+.
 
ANKETA o DIGITALNEM STRESU
Maja so učenci in učitelji, ki sodelujejo v programu Digitalni jaz Me, s pomočjo ankete ocenili raven digitalnega stresa, ki ga doživljajo. Anketa MediaSmarts, ki je bila anonimna, je sestavljena iz trditev, ki se nanašajo na digitalni stres, kot na primer:
  • Ponoči se zbujam in preverjam obvestila na telefonu.
  • Rekel sem si že, da bom šel spat, ko prejmem še en všeček na fotografiji objavljeni na družabnem omrežju, dosežem naslednjo stopnjo v videoigri, itd.
  • Ne bi mogel reči, kolikokrat na dan preverjam svoja družabna omrežja.
  • Pogosto igram videoigre ali sem na družabnih omrežjih, ko moji starši mislijo, da spim.
  • Ne bi mogel reči, koliko časa na teden igram spletne igre.
  • Pogosto primerjam svoje življenje z življenjem drugih na podlagi tega, kar vidim na družabnih omrežjih.
  • Pogosto me skrbi, da se moji prijatelji zabavajo brez mene.
  • Večkrat zamujam na druženja s prijatelji in družino, ker preverjam družabna omrežja ali igram videoigre.
Učence in učitelji so odkljukali trditve, ki držijo za njih. Na splošno je samoocenjevalna anketa pokazala, da učenci in učitelji niso pod velikim digitalnim stresom, čeprav so nekatere trditve pokazale, da je digitalni stres težava, s katero se marsikdo (v različni meri) sooča.
Na primer 79 % jih je odgovorilo, da ne bi mogli ugibati, kolikokrat na dan preverjajo svoja družabna omrežja. 30 % jih je razkrilo, da se ponoči zbujajo, da bi preverili telefon. 53 % ne more oceniti, koliko časa na teden porabijo za igranje videoiger. Polovica pogosto igra videoigre ali so na družabnih omrežjih, ko njihovi starši mislijo, da spijo. 54 % jih je že reklo, da bodo šli spat, ko dobijo še eno stvar (novo stopnjo v videoigri, še en všeček na družabnih omrežjih, itd.). 20 % jih je odgovorilo, da so pod stresom, ko dlje časa (npr. med poukom) ne morejo preveriti družabnih omrežij.
Po anketi smo učence prosili, naj opišejo in pojasnijo, kaj sploh je digitalni stres. Aktivnost je pokazala, da samo 30 % razume, kaj sploh je digitalni stres, kar pomeni, da se velika večina niti ne zaveda težave, s katero pa se (v različni meri) soočajo.
Tako smo ugotovili, da je digitalni stres težava, s katero se bomo še ukvarjali in v okviru tega projekta kot tudi v prihodnje.

 

PROJEKT DIGITALNI JAZ

Med 6. do 8. majem je eden od naših nemških partnerjev, Wolfgang Borschel, predstavil naš projekt Digitalni jaz na evropski konferenci “Empowering Students in the Digital Age – with Erasmus” (https://erasmusplus.schule/termine/dokumentation/european-conference-empowering-students-in-the-digital-age-with-erasmus) v Munchnu. Poslušalci so bili navdušeni nad konceptom našega projekta, ki temelji na opolnomočenju učencev na področju digitalizacije, umetne inteligence, informacijsko-komunikacijske tehnologije in družabnih omrežij ter novicami iz prihodnosti, ki so jih učenci ustvarili in posneli na izmenjavi v Nemčiji. Več o njegovi predstavitvi in načinih diseminacije projekta Digitalni jaz si lahko preberete na Twinspace (https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/digital-me/twinspace/pages/dissemination).

_________________________________________________________________________________________________________________________

Učenci so se na izmenjavi v Nemčiji odpravili v snemalni studio in posneli novice iz prihodnosti. Delali so v skupinah in opravljali različne naloge pred in za kamero. Nekateri so bili zadolženi za zvok, drugi za kamere, montažo, scenarij, branje novic in podobno. Spodaj si lahko ogledate (lažne) novice iz prihodnosti in posnetek iz zakulisja.



 

 

 

____________________________________________________________________________________________________________________

Februarja smo imeli spletno srečanje, kjer so se vsi učenci iz treh šol, ki sodelujejo v projektu Digitalni jaz, ponovno srečali. Tema spletnega srečanja je bila trenutna ‘ulična govorica’ oziroma spletni sleng, ki se zdaj uporablja na družabnih omrežjih TikTok, Instagram in Snapchat:

  • RIZZ
  • SNACK
  • SIGMA
  • FOMO
  • YOLO
  • NP
  • GTG
  • SLEEP ON
  • IRL

Imeli smo tudi kviz, kjer so učenci tekmovali med sabo v parih in manjših skupinah. Učenci so bili razdeljeni v sedem skupin, tako sta se na primer dva slovenska učenca pomerila z dvema nemškima, trije Španci s tremi Nemci in Slovenci s Španci. Vse države so tako tekmovale med sabo. Na koncu je zmagala Nemčija s 6 točkami, ki ji je sledila Slovenija s 4 točkami in Španija s 3 točkami. Ugotovili smo, da učenci spletno govorico poznajo in kar obvladajo ter so seznanjeni z večino besed, zato lahko rečemo, da zagotovo preživijo kar nekaj časa na družabnih omrežjih. Bilo pa je tudi veliko smeha in nekaj presenečenj, ko so npr. nekateri učenci izvedeli, da angleška beseda za prigrizek (snack) ne pomeni samo to.

Med srečanjem smo imeli tudi nekaj tehničnih težav, zmanjkalo je baterije na enem prenosnem računalniku, ena skupina je zamrznila, kar nas je opomnilo, da čeprav je tehnologija odlična za povezovanje ljudi, je še vedno veliko bolje, da se družimo v resničnem življenju in ne le na spletu. Prav zato vsi komaj čakamo, da se vidimo ‘IRL’ (in real life – v resničnem življenju) aprila v Nemčiji.

_______________________________________________________________________________________________________________________

V prazničnem božičnem času so imeli naši učenci posebno dejavnost. S pomočjo spletnih prevajalskih orodij so si izmenjali božične pozdrave in kratka sporočila. Sporočila so bila prvotno napisana v španščini, slovenščini in nemščini, nato pa prevedena v različne jezike. Ta zabaven projekt je učencem omogočil, da so raziskali, kako lahko spletni prevajalniki pomagajo pri prevodih, vendar pri tem delajo tudi napake.

Učenci so najprej napisali sporočila v svojem jeziku. Nato so z Googlovim prevajalnikom sporočila spremenili v tuji jezik. Nato so jih poslali svojim partnerjem, ti pa so komentirali prevode. Ugotovili so, da so bili strojni prevodi večinoma v redu, z napakami, okornim jezikom, zgodile pa so se tudi smešne napake, na primer, da se je ime osebe spremenilo v poimenovanje za žival.

Naši učenci so tudi opazili, da je bilo Googlovemu prevajalniku težje prevesti sporočila v slovenščino kot nemščino in španščino, verjetno zato, ker je Slovenija majhna država in slovenščine ne govori veliko ljudi. Kljub tem izzivom so bila prevedena sporočila smiselna, dalo se jih je razumeti, dejavnost pa je učencem pokazala, kako tehnologija pomaga pri komunikaciji v tujih jezikih. Božični projekt tako ni bil namenjen le širjenju veselja, temveč tudi spoznavanju zanimivega sveta jezika in prevodov.

Z zanimanjem pričakujemo, kakšna bo prihodnost jezikov in prevodov.

Spodaj so objavljena poslana in prejeta sporočila brez imen.

V okviru aktivnosti in prazničnega časa pa so učitelji naredili korak dlje in posneli kratke video posnetke, kjer so zaželeli voščila in kratka sporočila v jezikih svojih partnerjev.

 


________________________________________________________________________________________________________________________

Učenci vključeni v Erasmus+ projekt Digitalni jaz so jeseni ustvarjali logotipe. Tako je iz treh držav, Slovenije, Nemčije in Španije nastalo več kot 20 zelo zanimivih logotipov, ki si jih lahko ogledate na spodnji povezavi: 

https://padlet.com/darjaps/digital-me-project-logo-tjon0hjuz4wlt49i 

Ker je letošnji projekt povezan z družabnimi omrežji, IKT in umetno inteligenco, smo dodali tudi nekaj logotipov ustvarjenih s pomočjo UI.

Projektni logotip pa je lahko samo eden, tako smo decembra izvedli glasovanje, kjer so učenci in učitelji za letošnji projekt Digitalni jaz izbrali logotip, ki ga je po navodilu ustvarila umetna inteligenca. Menimo, da logotip odlično ponazarja naš letošnji projekt.

________________________________________________________________________________________________________________________

Letošnji mednarodni projekt je poimenovan Digitalni jaz, v katerega bodo vključeni učenci iz treh šol, naše šole OŠ Gustava Šiliha Laporje v Sloveniji, IES Los Montecillos v Španiji in Freiherr-vom-Stein-Schule, Europaschule Gladenbach v Nemčiji. Cilji našega projekta so predvsem na področju digitalizacije, razdelili pa smo jih po državah.

  1. IES Los Montecillos, Španija: izboljšati želimo digitalno izobraževanje, spodbujati socialno vključenost, povečati poznavanje angleškega in evropskega kulturnega konteksta, dati podporo podjetništvu in trajnosti ter raziskovati le to. Zavedati se želimo tudi digitalne trajnosti ter boj za za digitalno pozornost s poudarkom na kritičnem razmišljanju.
  2. Freiherr-vom-Stein-Schule, Nemčija: želimo predvsem spodbujati sodelovanje z učitelji in učenci drugih evropskih držav. Spodbujali bomo digitalizacijo v šoli s priložnostmi in tveganji ter razvijali možne utopične in distopične scenarije prihodnosti s pomočjo umetne inteligence in digitalizacije.
  3. OŠ Gustava Šiliha Laporje, Slovenija: razvijali bomo digitalne veščine v povezavi s socialnimi mediji in umetno inteligenco. Učence bomo navajali na samoocenjevanje in evalvacijo uporabe socialnih medijev v povezavi s samopodobo ter raziskovali socialne medije in umetno inteligenco (prednosti, slabosti in vplivi).

Tako je namen letošnjega projekta razvijati veščine in znanja na področju IKT, se soočiti s ključnimi izzivi in priložnostmi v digitalni dobi, obenem pa tudi razvijati cilje na trajnostnem področju. Na področju IKT bomo raziskovali digitalno učenje, podjetništvo na spletu in socialnih omrežjih, raziskovanje socialnih medijev, umetne inteligence. V letošnjem šolskem letu bomo opravili dve mobilnosti, prav tako bomo šoli gostili pri nas. Vsaka mobilnosti ima svoje cilje. V Španiji se bomo osredotočali na podjetništvo, boj za digitalno pozornost, razvijanje kritičnega mišljenja in trajnostne aplikacije. V Nemčiji bomo raziskovali digitalno učenje, učenje s pomočjo IKT in razmišljali o prihodnosti šole. V Sloveniji se bomo bolj posvetili družabnim omrežjem in uporabi IKT v vsakdanjem življenju ter kritičnemu odnosu do spletnih novic ter se spoznali z umetno inteligenco. 

O projektu si lahko več preberete na strani Twinspace: