ŠOLSKI EKOVRT 2022/2023
Zelo radi smo na vrtu in to se tudi pozna. Kljub suši so pridelki zdravi. Pridelke pridno pobiramo, si pripravljamo namaze, solate in sokove. Trudimo se sušiti zelišča za čaje. Sami smo skuhali odlično bučno marmelado. Kaj več pa boste videli na božičnem sejmu 🙂.
ŠOLSKI EKOVRT 2021/2022
ŠOLSKI EKOVRT 2020/2021
Uredili smo spiralno gredo in vanjo posadili zelišča. Tudi COVID-19 nas ne ustavi – naš vrt je spet obrodil in pridno pobiramo pridelke. Letos smo lahko pojedli še grozdje, ker ni pozeblo.
učiteljica Barbara
ŠOLSKO LETO 2018/19
Poglejte si prenovo šolskega vrta:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Tudi v šolskem letu 2018-19 smo zelo pridni na šolskem vrtu. Radi bi vam pokazali fotografije, kjer je razvidno, da smo šolski vrt razširili. Ker smo zanj pridno skrbeli, nam vrača z obilo pridelkov, ki jih radi pojemo, kar na vrtu ali pa si jih pripravimo v okusnih jedeh. Trenutno vrt pripravljamo na zimski čas. Ker šolo prenavljamo, ne nekoliko okrnjen tudi vrt.
Spomladi bomo vrt znova uredili tako, da bo še lepši.
ŠOLSKO LETO 2017/18
Veseli smo, da smo prejeli znak Šolskega ekovrta, ki velja od 2017 – 2019.
ŠOLSKO LETO 2016/17
V šolskem letu 2016-17 smo se vključili v program za pridobitev znaka Šolskega ekovrta in v program »EAThink 2015 – jej lokalno, misli globalno!«
Na šolskem vrtu imamo urejeno zeliščno gredo, dve visoki gredi, gredo, ki upošteva načela permakulture, sadno drevje (slovenske sorte), trte, hišo za žuželke in kozolec. Na naši šoli kompostiramo organske odpadke, kompost pa uporabljamo za gnojenje rastlin. Ločujemo odpadke. Uporabljamo ekološka in netretirana semena. Pri sajenju upoštevamo setveni načrt zasnovan na osnovi kolobarjenja, prakticiramo tudi mešane posevke rastlin. Imamo zalogovnik za deževnico. V vrtu ne uporabljamo nobenih kemično-sintetičnih pesticidov in mineralnih gnojil, ampak konjski gnoj in načine za naravno zatiranje škodljivcev (mešane posevke, naravna škropiva).
Sodelujemo v dejavnostih Šolski ekovrtovi evropskega projekta »EAThink 2015 – jej lokalno, misli globalno!« Nadgrajujemo obstoječi šolski ekovrt. Naredili smo načrt nadgradnje ekovrta in opisali povezovanje z globalnim učenjem (na poudarku zdrave prehrane in problemu embalaže) ter ga izvedli. Izpolnili smo pogoje za pridobitev znaka ŠEV, le eno leto mora preteči, da pridobimo znak. ITR nam je financiral stroške za nabavo potrebščin. Učence smo pri rednem pouku, pri izbirnih predmetih (NPH in SPH) in v okviru podaljšanega bivanja ozaveščali o prehranski varnosti in neodvisnosti s posebnim poudarkom na trajnostnih prehranskih sistemih in malih kmetijah.
Učenci so na šolskem zeliščnem vrtu v šolskem letu 2016/17 na ekološki način gojili za naše kraje značilna zelišča. Na šolskem vrtu smo z učenci vzgojili rastline in iz njih izdelali izdelke: melisin sirup, čajne mešanice (majaron, melisa, meta, ameriški slamnik), dišavne vrečke iz sivke, zbrali smo bučna semena za prehrano in za sajenje. Pridelali smo suhe jabolčne krhlje. Letos smo zeliščne izdelke predstavili na šolskem božičnem bazarju in tako prispevali v šolski sklad ter se urili v kompetencah podjetništva. Z zeliščnimi sokovi (metinim, melisin in bezgovim) smo popestrili šolski jedilnik.
Šolski vrt smo uporabili kot učilnico v naravi (npr. prehranska varnost, obravnava ploščine/ prostornine, zgradba in razmnoževanje rastlin, nastanek prsti, koristne živali, »vremenska postaja« idr.). Posadili smo grmovnice (maline), ki bi jih uporabili pri pripravi živil. V podaljšanem bivanju smo organizirani teden, v katerem smo strnili dejavnosti na temo prehranske varnosti in neodvisnosti. Učenke in učenci podaljšanega bivanja so si sami skuhali zdravo lokalno hrano. Pod budnim očesom učiteljev so pripravili okusno bučno juho z bučnimi semeni, jabolčni kompot in pečene kostanje. Njihove specialitete so lahko poskusili tudi starši in naključni obiskovalci šole. Učenci so bili navdušeni in radovedni, kaj jih še čaka. Tokrat so na šoli ostali prazni lonci, srečni otroci in zavedanje, da skupaj zmoremo več.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |